söndag 24 februari 2013

MATFÖRGIFTNING

Hej mina fina läsare.
 
Såhär mitt i natten tänkte jag berätta det att när jag lagt mig i soffan förut ca 1-2 timmar efter jag kommit hem och vi ätit kinamat så fick jag mycket ont i magen och började må så illa att jag ville spy. Okej känsliga läsare varnas! Fick panik. Lyckades hålla mig från att spy tack för det men fick dock springa på dass 4-5 gånger inom loppet av 20 min, heeelt sjukt. Efter 1-2 timmar så släppte det i magen men mådde fortfarande illa och så har det hållit sig sen dess. Min första tanke efter detta var ju om maten jag ätit på kinan var dålig men tog stopp där.
 
Fick nyss sms från Jessica som jag var och åt med. Hon frågade om jag mått väldigt illa efter maten förut? Svaret var ju då att ja jag blev väldigt dålig, fick ont i magen och mår fortfarande illa. Då kontrar hon med att jag har också sprungit på dass och mår väldigt illa nu. Kastade mig in och läste om matförgiftning och kunde ju konstatera att så var fallet för oss båda. Grattis till oss. Efter vad jag läst så är det förmodligen kycklingen vi båda åt samma som var dålig. Då blir jag lite fundersam i ett sånt här läge, ska man ringa och säga detta till dem? Vad tycker ni, vad hade ni gjort?
 
Man vårdas ju inte för detta men det som gäller är att man ska äta försiktigt efter och dricka massa vatten då kroppen behöver vätskan för återhämtning. Är det nått som jag hatar så är det att må illa. Det tar 12 timmar - 2 dygn innan det försvinner, jag hoppas verkligen på 12 timmar. 2 dygn är ju en ren mardröm för tusan. Nej nu måste jag försöka sova. God natt.
 
 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN


Inga kommentarer: